Toimitusehdot
Tervetuloa ostoksille Metsolan verkkokauppaan 🤍
Täältä löydät hyödyllistä tietoa mm. tilauksesta, toimituksesta ja palautuksista. Voit halutessasi rekisteröityä verkkokauppaamme, tilauksia voi tehdä myös ilman rekisteröitymistä.
- Mikäli haluat tehdä muutoksia tilaukseesi, se onnistuu tekemällä uuden tilauksen.
- Emme yhdistä eri aikoina vastaanotettuja tilauksia.
- Tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Vaihto-oikeutta tuotteilla ei ole.
- Huom! Lisäämme kaikkiin palautuksiin käsittelykulun 3,90 €.
- Pidätämme oikeuden toimitustapojen muutoksiin kampanjoiden aikana.
- Jos jokin tuote on loppunut varastostamme, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian.
MAKSUTAVAT
1. Paytrail-maksujärjestelmä
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle.
Paytrail tarjoaa seuraavat maksutavat: kotimaisten pankkien verkkomaksut, mobiilimaksut (MobilePay, Siirto, Pivo), luottokorttimaksut (MasterCard, Visa, Amex) sekä lasku- ja osamaksutavat (OP Lasku, Walley- sekä Jousto-lasku ja -osamaksut).
2. Klarna Checkout -maksujärjestelmä
Voit valita maksutavoiksi laskun sekä erä-, kortti- ja suoramaksun. Klarna Checkout tekee tunnistamisen ja näyttää automaattisesti sinulle tietyt tiedot, samoin kuin sinulle tarjolla olevat maksuvaihtoehdot. Ennalta valittu maksutapa on automaattisesti lasku. Asiakas voi itse valita hänelle sopivan maksutavan, kuten suoramaksun oman verkkopankin kautta tai korttimaksun. Klarna Checkout pitää huolen siitä, että voit tehdä ostoksesi turvallisesti riippumatta valitsemastasi maksutavasta.
Valitsemalla Klarna-laskun sinun ei tarvitse maksaa tilaustasi ennen sen toimitusta.
Klarna Checkout sisältää kaikki Klarnan maksutavat: Maksa nyt, (korttimaksut, verkkopankkimaksu ja Klarnan suoramaksu), Maksa myöhemmin (lasku) ja Pilko maksusi. Klarnan maksujärjestelmä tekee asiakkaan tunnistamisen ja tästä johtuen paketin noutopisteen tulee olla pääsääntöisesti noin 10 km säteellä tilauksella olevasta toimitusosoitteesta.
Luottokortit (Visa, MasterCard, American Express)
Verkkopankit (Danske Bank, Nordea, Aktia, OP, Säästöpankki, S-Pankki)
3. PayPal Suomi ja ulkomaiden maksut
TOIMITUSKULUT JA -TAVAT
Toimitusaikamme on 1-4 arkipäivää.
Tilaukseesi lisätään toimituskulut automaattisesti valitsemasi toimitustavan mukaisesti. Toimitamme kaikki tilaukset paketteina, jolloin saat siitä aina seurantakoodin.
Nouto Metsolan keskusvarastolta (3PL, Koivuhaka, arkisin 8-17) 0,00 €
Juurakkotie 4, 01510 Vantaa. Säilytämme tilauksia noudettavissa yhden viikon ajan. Noutamattomasta tilauksesta veloitamme 5 euron käsittelykulun.
Olemme ottaneet noutotilauksiin käyttöön noutoautomaatin Koivuhaan keskusvarastollamme. Saat meiltä normaalisti toimitusvahvistuksen, kun tilauksesi on kerätty ja valmis noudettavaksi. Mikäli pakettisi löytyy noutoautomaatista, saat erillisen sähköpostiviestin osoitteesta pakettiautomaatti@sgn.fi ja viestistä löydät lokerokoodin. Jos erillistä viestiä ei tule, on tilauksesi noudettavissa varaston henkilökunnalta. Oikea lokero aukeaa automaattisesti syöttämällä koodi automaatin edessä sijaitsevalle näytölle. Jos automaatin kanssa tulee ongelmaa, kysythän apua ensisijaisesti varaston henkilökunnalta, joka auttaa sinua mielellään.
Toimituskulut Suomeen:
- Budbee Box noutopaketti alk. 2,99 € (maksuton yli 100€ tilauksiin)
- Huomioithan, että Budbee Box ei toimita vielä kaikkialle Suomeen.
- DB Schenker Noutopistepaketti 3,99 € (maksuton yli 100€ tilauksiin)
- Postin automaatti 4,99 €
- Budbee kotiinkuljetus 5,99 €
- Schenker kotiinkuljetus 9,99 €
- Posti Kotipaketti, Kotiinkuljetus 11,99 €
Toimituskulut ulkomaille:
- Posti Postipaketti Baltia 7,95 €
- Parcel Connect 9,95 € (ulkomaat)
Pyrimme nopeaan toimitukseen. Jätämme tuotteet kuljetukseen 1 - 3 arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta. Pidätämme oikeuden toimitusaikojen muutoksiin erilaisten kampanjoiden aikana (esim. ALE, Drop-päivät, Black Friday).
PALAUTUSOIKEUS
Tarkistathan tilauksesi tuotteet mahdollisimman pian ne saatuasi. Sinulla on kuluttajana oikeus tutustua rauhassa tuotteeseen, tarkistaa se ja sovittaa sitä. Kaikilla tuotteillamme on kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus lähetyksen vastaanottamisesta.
Jos ostat tuotteen myöhemmin käytettäväksi tai lahjaksi, tuotteen tarkistaminen on ihan yhtä tärkeää. Älä tee käyttöönottopesua tuotteelle ennen kuin olet tehnyt ostopäätöksen ja todennut tuotteen sopivaksi.
Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikelpoisia, niissä tulee olla alkuperäiset tuotelaput paikoillaan. Tarkistamme tuotteiden kunnon ennen palautuskäsittelyä. Pakkaathan tuotteet palautukseen siististi, jotta ne tulevat meille perille myyntikunnossa. Tuotteet voi palauttaa meille joko alkuperäispakkauksessa tai jossain muussa kestävässä pussissa/laatikossa.
Emme vastaanota palautuksia, jotka on tehty yli 14 vuorokautta lähetyksen vastaanottamisesta.
Käsittelemme palautukset pääsääntöisesti viikon sisällä niiden saapumisesta, jolloin myös teemme maksunpalautuksen. Palautamme maksun palautuskäsittelyn yhteydessä käyttämällä samaa maksutapaa, jota olet käyttänyt tehdessäsi tilauksen.
Jos osa tilauksesta palautetaan ja palautuksen jälkeen tilauksen loppusumma jää alle ilmaisen toimituksen rajan, vähennämme toimituskulun palautettavasta summasta.
Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus. Veloitamme noutamattomasta lähetyksestä 10,00 €:n käsittelykulun, joka kattaa postimaksut ja lähetyksen käsittelyn. Noutamaton lähetys ulkomaille veloitetaan toteutuneen rahtikulun mukaan + 10,00 €:n palautusmaksu.
TUOTTEIDEN PALAUTUS
Tuotteen voi palauttaa meille noudattamalla seuraavia ohjeita. Pakkaathan tuotteet huolellisesti, jotta ne tulevat perille myyntikuntoisina. Tuotteet voi palauttaa joko alkuperäisessä lähetyspakkauksessa tai muussa kestävässä pussissa/laatikossa. Muista laittaa palautuslomake mukaan lähetykseen.
Muistathan säilyttää palautuskuittisi siihen saakka, kunnes palautuksesi on käsitelty. Kuitti toimii todisteena siitä, että olet jättänyt paketin palautukseen ja se on matkalla meille.
Palautettavasta summasta vähennetään aina palautuskulut 3,90 €. Palautuskululla katetaan palautuskäsittelyn kuluja. Jos palautus tehdään Suomen ulkopuolelta, palautuskulu on 7,50 €. Palautuskulu sisältää palautuksen käsittelyn sekä lähetysmaksut. Palautuskulut koskevat kaikkia 20.4. jälkeen tehtyjä tilauksia.
POSTI, paketti tai kotipaketti
Nouda Postin palautuspalvelusta Helposti-koodi (”palauta alkuperäisellä lähetystunnuksella”) käyttäen hyväksesi alkuperäisen toimituksen lähetystunnusta. Kirjoita Helposti-koodi paketin päälle ja vie paketti joko Postin toimipisteeseen tai Pakettiautomaattiin.
tai
Kirjoita paketin päälle seuraavat tiedot:
3PL / Metsola Lifestyle Oy
”Asiakaspalautus”
Sopimusnumero 615413
Juurakkotie 4
01510 Vantaa
ja palauta paketti lähimpään Postin toimipaikkaan.
Schenker, paketti tai kotitoimitus
Palauta tilauksesi Schenkerin noutopisteeseen (vain Schenkerin kautta toimitetut paketit). Ota mukaan alkuperäisessä pakkauksessa ollut kollitarra tai lähetystunnus nopeuttaaksesi palautuksen käsittelyä.
varaa palautus tesktiviestin seurantalinkin kautta tai Budbee-sovelluksessa. Noutopaketit: Valitse palautus Budbee Box -pakettiautomaattiin, ja saat palautusta varten PIN-koodin. Kotiinkuljetus: Valitse nouto kotiovelta sinulle sopivaan aikaan.
Noutotilaukset
Palauta tilauksesi Noutopisteelle aukioloaikojen puitteissa, arkisin klo 8 - 17.
TUOTEVIRHEILMOITUS
Täytä lomake osoitteessa: https://www.metsola.fi/page/14/tuotevirheilmoitus